Guide for reparasjon av MS Outlook (lokalt installert)

Denne guiden bygger på MS Outlook 2013, det er kun små forskjeller i forhold til MS Outlook 2010, eller 2016.

Vi forutsetter at du er tilknyttet Internett når du reparerer kontoen.

1. Velg «start menyen» og deretter «Kontrollpanel» (i Windows 10 finner du kontrollpanel ved å høyreklikke på start menyen)

2.  Velg Brukerkontoer, ref. eksemplet under (velg «store ikoner» i «vis etter kategori» oppe til høyre om du ikke ser ikonene slik som under).

3. Velg E-Post.

4. Velg  «E-postkontoer».

5. Klikk på kontoen som er konfigurert mot UNIC Mail (hvis du har flere e-post kontoer).

6. Klikk deretter på «Reparer».

7. Skriv inn ditt navn i feltet «Ditt navn».

8. Skriv inn din påloggingsadresse til UNIC Mail i feltet «E-postadresse»

  • Viktig! Du skal legge inn din påloggingsadresse xxxxxx@unicasp.no, ikke din e-post adresse.
  • Kontoen din vil bli konfigurert automatisk med din riktige e-post adresse og med riktig domene, informasjonen i dette bildet benyttes kun for å logge på riktig e-post server.
  • Din påloggingsadresse er normalt (kan være annerledes): De tre første bokstavene i fornavnet + de tre første i etternavnet + domenenavnet @unicasp.no (fast serveradresse).
  • Benytter du UNIC ASP, er påloggingsadressen den samme som du benytter for å logge på Citrix + domenet @unicasp.no.
  • Kontakt UNIC HelpDesk om du er usikker på din påloggingsadresse.

9. Klikk på knappen «Neste».

10. E-post kontoens konfigurasjon vil nå bli reparert, dette kan ta et par minutter.

  • Hvis ikke alle linjene får en grønn hake, må du klikke på tilbake, kontrollere innstillingene og deretter prøve på nytt.

11. Hvis alle linjene får en grønn hake, klikker du på knappen «Fullfør».

12. Din E-post konto tilkobling er nå reparert, du kan starte MS Outlook på normal måte.

13. Kontakt UNIC HelpDesk om du trenger hjelp: Tlf.: 35 50 30 50, eller e-post: hd@unic.no